Apeldoorn
Eerst naar Museum Het Loo en daarna CODA in Apeldoorn met sprekende juwelen, kunst en handwerk en papieren installaties met teksten, tekeningen en sculpturen van Marjolijn van den Assem. Zeker de moeite waard.

Eerst naar Museum Het Loo en daarna CODA in Apeldoorn met sprekende juwelen, kunst en handwerk en papieren installaties met teksten, tekeningen en sculpturen van Marjolijn van den Assem. Zeker de moeite waard.

Dagje Deventer naar het speelgoedmuseum, De Waag en Museum MORE. Zie ik tot mijn verbazing een docent van de kunstacademie hier hangen, mijn scriptiebegeleider Jans Muskee. Grappig. Ook ander mooi werk is hier te zien. Regelmatig gaan we kijken, want er zijn steeds andere exposities.
Leuk dorpje om te bezoeken. Verschillende ateliers en de kunstenaar Ton Schulten is hier overal aanwezig met zijn kleurrijke schilderijen.
Het was geen kunst, maar ik zag er wel kunst in. Het Nationaal Militair Museum, prachtig gebouw en een mooi modern museum. Zowel voor kindjes als ouderen.
Rotterdam Kunsthal met kunstenaar Wei Wei was zeker de moeite waard. Mooi om diverse werken van hem bij elkaar te zien. De living paintings van Refik Anadol vond ik super. Je bleef ernaar kijken. Daarna Depot Boijmans Van Beuningen. Geweldig gebouw! Heel indrukwekkend. Weinig kunstwerken te bewonderen, maar het is dan ook een opslag. We…
Ik houd van portretten en weet hoe lastig het is om iemand goed op het doek te krijgen. Met bewondering de portretten in Slot Zeist bekeken. De losse stijl spreekt mij het meest aan. Al hebben mijn vriendin en ik een tijd staan turen naar een portret of het wel of niet geschilderd was. Zo…
Ben je in Normandie in de buurt van Le Havre ga dan naar het MUMA museum. Ik vond het meer dan de moeite waard! Ik houd van de impressionisten stijl. De stad zelf is niet veel. https://www.muma-lehavre.fr/en