Gent SMAK en MSK


Een high tea met vriendinnen in Amersfoort en even langs Kunsthal KadE. Tentoonstelling Africa Supernova: toegankelijke kunst met veel kleur. Ik houd ervan.
Laatste week van augustus 2024 weer met de Kunstacademie naar Venetie geweest. Wat een geweldige stad is het toch. Twee jaar terug was mijn primeur om de Biennale te bezoeken. Hier zie je hedendaagse kunst uit heel de wereld. Het was heel veel: de kunst, de groep (ik kende niemand), vijf op een kamer en…
Ik houd van portretten en weet hoe lastig het is om iemand goed op het doek te krijgen. Met bewondering de portretten in Slot Zeist bekeken. De losse stijl spreekt mij het meest aan. Al hebben mijn vriendin en ik een tijd staan turen naar een portret of het wel of niet geschilderd was. Zo…
Museum Arnhem, tentoonstelling Hans Baluschek en Carel Willink sprak mij aan. De tentoonstelling how dare you make me feel this way was bijzonder. Hier heb ik geen foto’s gemaakt. Dit moet je gewoon zelf ondervinden 🙂 Beeldentuin niet gedaan want het goot. Uitzicht van het museum is prachtig.
Kees van Dongen, mijn favoriet! Tentoonstelling in Singer Laren nog tot 7 mei 2023 te zien. Het is in het echt zoveel mooier dan op een plaatje. Die kleuren, zo prachtig. Toch maar wel een boek gekocht want ik bleef foto’s maken. Daarna lekker poffertjes gegeten in een nostalgisch tentje.
Een zaterdag samen schilderen in de tuin. Allemaal beestjes om ons heen. Eindresultaat waren geen meesterstukken, maar dat mag de pret niet drukken 🙂 Wat een heerlijke dag. Dank Herna en Brigitte!