Kunsthalle Bremen

Weekendje Bremen om onderdelen te halen voor het Fiatje. Bremen is een leuke stad. Heerlijk gegeten en uiteraard ook een museum bezocht; de kunsthalle. Veel installaties maar ik ging voor de schilderwerken.


Weekendje Bremen om onderdelen te halen voor het Fiatje. Bremen is een leuke stad. Heerlijk gegeten en uiteraard ook een museum bezocht; de kunsthalle. Veel installaties maar ik ging voor de schilderwerken.

Een expositie van een bekende Franse schilder Marc Desgrandchamps.
Samen met een vriendin naar de kunstmusea in Dusseldorf geweest. We hebben zulke mooie dingen gezien. Een aanrader! En een appelstrudel op het terras is ook geen straf. Prachtig die trap! De gebouwen van kunstmusea zijn vaak zo mooi.
Ben je in Normandie in de buurt van Le Havre ga dan naar het MUMA museum. Ik vond het meer dan de moeite waard! Ik houd van de impressionisten stijl. De stad zelf is niet veel. https://www.muma-lehavre.fr/en
Rotterdam Kunsthal met kunstenaar Wei Wei was zeker de moeite waard. Mooi om diverse werken van hem bij elkaar te zien. De living paintings van Refik Anadol vond ik super. Je bleef ernaar kijken. Daarna Depot Boijmans Van Beuningen. Geweldig gebouw! Heel indrukwekkend. Weinig kunstwerken te bewonderen, maar het is dan ook een opslag. We…
Kunstmuseum in Dijon. 15e en 16e eeuwse meesterwerken heb ik doorheen gerend, want die ken ik nu wel. Ik begin al kunstenaars te herkennen. Blijft er toch iets plakken in dat oude hoofd van mij.
Het was geen kunst, maar ik zag er wel kunst in. Het Nationaal Militair Museum, prachtig gebouw en een mooi modern museum. Zowel voor kindjes als ouderen.